Qui és Chiara Ferragni?
Chiara, nascuda a Itàlia, és una coneguda empresària de moda, bloguera, influencer i mare de dos nens.
Diu que des de petita li interessa la moda, i que va forjar el seu gust per les tendències viatjant amb els seus pares i fixant-se en els looks de la gent que anava coneixent en aquests viatges.
Chiara va començar a fer fotos d'ella mateixa, amb un càmera digital i pujant aquestes fotos a Flickr i Lookbook. De seguida es van fer súpers populars, tal com ella mateixa declara. I així va néixer The Blonde Salad, el bloc on parlava de moda i que la va convertir en una icona de l’estil.
Més tard va obrir el seu compte d'Instagram i en poc temps es va convertir en una de les primeres influencers i va formar la base del que amb el temps va convertir en un imperi.
Ara compta amb milions de seguidors, ha creat la seva pròpia marca de roba “Chiara Ferragni Brand”, és ambaixadora de marques d'alta costura com Dior, i també de cosmètica, cafè, etc, i fins i tot, el seu cas s'estudia a l'escola de negocis de Harvard.
Maria Grazia Chiuri, directora creativa de Dior, i qui va dissenyar el vestit de Dior que va lluir al casament amb el seu actual marit Fedez diu que “Chiara és un model a seguir en el feminisme. Representa la dona moderna al món dels negocis i va ser capaç de transformar el seu somni en la seva feina sense haver de renunciar a la feminitat”.
Fa temps que Ferragni fa servir la moda i la influència que té en xarxes per llançar missatges als seus milions de seguidors.
El Festival de San Remo, i els vestits reivindicatius de la Chiara
Ara que ja hem entrat en context, i totes sabem qui és Chiara Ferragni, vull parlar sobre els vestits transgressors que va lluir al Festival de San Remo, on s’escull el representant d’Itàlia al Festival d’Eurovisió, i en on aquesta edició número 73, Chiara debutava com a presentadora.
Els quatre vestits que va lluir per l’obertura del festival, van ser dissenyats i creats per la seva amiga i dissenyadora Maria Gracia Chiuri (com he comentat abans, també va dissenyar el seu vestit de núvia) i sota la marca Dior. I els quatre vestits que va lluir pel tancament del festival van ser dissenyats per la marca d’alta costura Schiaparelli i de la mà del seu director creatiu Daniel Roseberry.
El que està clar, és que la bloguera no volia deixar indiferent a ningú, i va aconseguir que el seu missatge creués la barrera d’Instagram i arribés a una audiència encara més gran.
Em centraré en els quatre vestits que més em van cridar l’atenció: el vestit sense vergonya, el vestit contra l’odi, el vestit de la dona i mare guerrera i finalment el vestit sota el nom “la gàbia”, que va lluir al costat de la seva filla Vitto.
El primer vestit que va lluir a la gala, el vestit sense vergonya, és potser el que més ha donat que parlar. Es tracta d’un vestit amb una il·lustració que simula el seu cos nu, tot ell decorat amb pedreria.
Amb aquest vestit, Chiara volia donar una lliçó sobre alliberament femení i els prejudicis que hi ha al voltant del cos de la dona, i recordar el dret i la igualtat de gènere, que el fet de sentir-se sexi i voler mostrar-ho, no justifica la violència.
El següent vestit, és el vestit contra l’odi, també dissenyat per la pròpia Chiara i de la mà amb Chiuri. És un vestit blanc de pèplum, on s’hi van brodar amb perles negres, frases amb crítiques dirigides a la influèncer, i que rep diàriament al a les seves fotos d’Instagram.
Ferragni vol recordar que les opinions realment important són les d’aquelles persones que ens estimen, i que el que opinin els haters ens ha de semblar completament indiferent.
I ara parlaré sobre els dos dissenys de Schiaparelli. El primer és el vestit de la dona i mare guerrera, un vestit on Chiara pretén cridar al món que podem ser dones sense ser considerades només mares. Es tracta d’un vestit amb una armadura daurada a la zona del pit, i la zona de la faldilla de setí és de color blau ja que sempre s’ha associat aquest color amb la maternitat.
Per acabar, el vestit gàbia. Un vestit que la jove ha lluït juntament amb la seva filla petita Vittoria. Es tracta d’una granota de punt brodada amb pedreria, i amb una faldilla de tul simulant una gàbia, inspirada en l’obra de l’artista visual Jana Sterbak.
Amb aquest conjunt i fotografiant-se al costat de Vitto, vol representar l’esperança que tenim amb les nenes d’avui, que seran les dones del demà, i així alliberar les noves generacions dels estereotips de gènere en què moltes dones es senten atrapades.
Finalment, i per acabar aquest post, us deixo el link del discurs que va recitar Chiara al Festival San Remo. Un discurs que em va emocionar molt, ple d’apoderament, un discurs dirigit a la petita Chiara, a qui convida a celebrar els seus èxits, els grans, però també els petits, a qui diu que mai no es menystingui davant de ningú, ni es cregui petita davant d’homes insegurs, també li explica que, com a dona, haurà de treballar el doble que un home perquè la prenguin seriosament, i que s’enfrontarà a moltes batalles. Però alhora, la convida a plantar-los cara, i a enfrontar-se a aquestes batalles, sense por de les conseqüències que pugui tenir. Ser dona no és un límit, hem de lluitar per canviar les coses!
I fins aquí el nostre post sobre Chiara Ferragni i el Festival de San Remo.
Si vols estar a l’última, no et perdis les següents entrades del blog de Duransisters!
Ens veiem al següent post!:)
Carlota Duran